Samorządy

Terytorialne

Zakłady

OPIEKI ZDROWOTNEJ

Rodzice

DLACZEGO WARTO?

  • Elektroniczny System Medycyny Szkolnej ESMS to nowoczesny, ale SPRAWDZONY system, który z powodzeniem był wykorzystywany do przebadania 24 tysięcy dzieci w czterech miastach Polski: Gdyni, Warszawie, Lublinie i Wrocławiu. Aktualnie rozwijany jest także w Rumunii.
  • Jest to narzędzie, które usprawnia badania przesiewowe (tzw. bilans) dzieci. Uzyskane dane dotyczących stanu zdrowia Państwa dziecka otrzymacie Państwo w formie wydrukowanego raportu (zobacz przykładowy raport)
  • Generowany dzięki ESMS raport o stanie zdrowia dziecka w formie wydruku elektronicznego zawiera nie tylko informację o stanie zdrowia dziecka ale również zalecenia dotyczące postępowania prozdrowotnego w razie wykrycia ewentualnych nieprawidłowości.
Publikacja z okresu 2016 – 2018

Dane populacyjne o stanie zdrowia dzieci

22%

przebadanych uczniów ma nadwagę i otyłość*

78%
badanych uczniów ma nieprawidłową postawę ciała*
12%
badanych uczniów niebędących pod opieką okulisty ma nieprawidłową ostrość widzenia*
23%
uczestników badania ma podwyższone ciśnienie tętnicze*
65%
badanych uczniów ma dostateczną, słabą lub bardzo słabą wydolność, co oznacza, że nawet młodzież o prawidłowej masie ciała narażona jest na konsekwencje związane z brakiem ruchu*
25%
tylko tyle przebadanych uczniów ma prawidłową masę i postawę ciała, prawidłową ostrość widzenia, poziom ciśnienia tętniczego oraz wydolność organizmu*
*wyniki badań przesiewowych wykonanych przez pielęgniarki Fundacji Medicover w ramach programu PoZdro!

Statystyki

0
Liczba szkół w programie
0
Liczba przebadanych uczniów

70% - 90 %

% zgód rodziców na uzupełniające badania do bilansu wykonywane przez Pielęgniarkę szkolną

JAK WYGLĄDA BADANIE?

Oprócz standardowych badań bilansowych przeprowadzanych w szkole, w gabinecie pielęgniarki/higienistki szkolnej, wykonywane są dodatkowe 3 (ocena sprawności krążeniowo- oddechowej, czyli 3-minutowy test wydolnościowy, ocena masy i składu ciała wagą do bioimpedancji oraz ocena postawy ciała przy pomocy skoliometru wraz z badaniem przy pomocy podoskopu komputerowego w kierunku płaskostopia), które dadzą lepszy obraz stanu zdrowia dziecka.

pomiar ciśnienia tętniczego krwii

ocena ostrości widzenia

ocena masy i składu ciała (wagą do bioimpedancji)

ocena postawy ciała

ocena sprawności krążeniowo-oddechowej

  • Bez obaw! Badania wykonywane przez pielęgniarkę/higienistkę w ramach programu są bezpieczne dla dziecka, nieinwazyjne i przeprowadzone z poszanowaniem jego prywatności, dzieci proszone są do gabinetu pojedynczo.
  • Pamiętaj - dane uzyskane podczas badania są poufne! Informacje o stanie zdrowia dziecka otrzymuje tylko rodzic, szkoła i gmina mają dostęp jedynie do danych statystycznych!

Obejrzyj krótki filmik, który odpowie na wszystkie Twoje pytania:

Co mogę zrobić jako rodzic, aby szkoła przystąpiła do programu?

Szanowny Rodzicu! Jeżeli widzisz potrzebę przystąpienia szkoły Twojego dziecka do programu ESMS, poinformuj o tym swój urząd miasta lub gminy. To właśnie lokalne jednostki samorządu terytorialnego decydują o wprowadzeniu do podległych im szkół ESMS! W przypadku jakichkolwiek dalszych zapytań lub wątpliwości wszelkie informacje uzyskać można kontaktując się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub pod adresem mailowym kontakt@esms.fundacjamedicover.pl

Opinie

Poznaj opinie innych
Włączyłam się w działania Fundacji Medicover i rekomendację ESMS bo wydaje mi się, że dla każdego rodzica zdrowie jego dziecka jest najważniejsze. Jako dorośli wiemy, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, a jeśli leczyć to na jak najwcześniejszym etapie. Dzięki wyposażeniu gabinetów szkolnych w to narzędzie każda strona otrzymuje korzyści: uczniowie, rodzice, pielęgniarki, szkoła i samorząd. Dla mnie wyrazem skuteczności ESMS, jest stwierdzenie Pani Pielęgniarki, że chciałaby mieć to narzędzie na stałe w gabinecie, by objąć badaniem wszystkich uczniów, a nie tylko tych, które są objęte badaniami przesiewowymi, czyli uczniów klas III i VII.
Kasia Czajkowska, pracownik MCOV

Partnerzy