Jak ograniczyć słodycze – aby nie było to postrzegane jako kara

16 lipca, 2017

Joanna Smarzak dietetyk :

Wyrzucamy chipsy proponujemy np; zrobiony popcorn mało słony musimy pamiętać, że jak jemy potrawy bardzo słone to mamy wówczas ochotę na słodkie produkty.

Karolina Kryszkiewicz – dietetyk – Warszawa

Dzieci rozumieją więcej niż nam się wydaje.
Należy pokazać dziecku, że w naszym domu nie je się słodyczy codziennie. Zamiast tego jemy codziennie owoce, jakie tylko dziecko sobie wymarzy.
Nie należy jeść samemu tego, czego dziecku nie wolno. Jest to nie fair wobec dziecka i wysyła sprzeczny sygnał :” zaraz zaraz, to mi mówią, że słodyczy nie można jeść dużo i są szkodliwe, a sami jedzą codziennie?” . Tracimy autorytet, zaufanie dziecka i dziecko już nie będzie nas słuchało.

Należy pokazać dziecku całe spektrum słodyczy. Słodycze to nie tylko słodkie bułki, czekolada i chipsy. Słodyczami mogą być owoce, samodzielnie przygotowane soki, samodzielnie przygotowane lody owocowe (sorbety), koktajle mleczno-owocowe, a także bakalie. Takie zdrowe przekąski powinni zastąpić dzieciom słodycze.

Kolejną rzeczą jest uczynienie ze spożycia słodyczy jakiś fajne rodzinne wydarzenie, np.: rodzinne wyjście na lody albo na gorącą czekoladę. Wyjście rodzinne powinno uczynić tą chwilę wyjątkową i tak właśnie słodycze powinny być postrzegane